Tgk Jangan X Tgk

Monday 12 December 2011

Review Filem Ombak Rindu

hehe...ok i admit yg review ni terlambat tapi i nk wat gak...wakakaka (gelak jahat)...hehe...

first ak copy paste sinopsis dr Sinemamalaysia ye...layan jap...





SINOPSIS OMBAK RINDU
Filem yang diadaptasikan daripada novel Ombak Rindu ini mengisahkan tentang perjalanan cinta dua insan, Izzah dan Hariz dari dua dunia yang berbezadan mereka terpaksa menempuh pelbagai rintangan sebelum menemui kebahagiaan. Izzah adalah gadis kampung yang telah dijual oleh bapa saudaranya kepada sebuah kelab hiburan di K.L untuk dijadikan pelacur.
Seorang pemuda, Hariz anak Datuk Sufiah, pemilik empayar perniagaan SUFIAH CEMERLANG telah mermbeli Izzah dari pemilik kelab tersebut untuk dijadikan perempuan simpanan, namun Izzah telah merayu Hariz supaya menikahinya untuk menghalalkan hubungan mereka.
Hariz setuju dengan syarat Izzah tidak menuntut sebarang hak sebagai isteri. namun selepas itu, hariz yang kasar dan panas baran telah jatuh cinta dengan Izzah yang penuh dengan kelembutan. hariz kemudian terpaksa menikahi Mila, kawan zaman persekolahannya setelah didesak oleh Datuk Sufiah dan Mila yang amat mencintainya.
Semasa Hariz koma dihospital akibat kemalangan jalan raya, Datuk Sufiah telah menghalau Izzah keluar dari bungalow Hariz dan merampas telefon bimbit Izzah. Setelah keluar dari hospital, Datuk Sufiah memberitahu Hariz yang Izzah telah menjalani hubungan dengan lelaki lain.
Hariz yang marah telah memberitahu Izzah bahawa dia akan digantung tidak bertali semasa terserempak dengan Izzah di rumah pak Dollah, pemandu keluarga Datuk Sufiah. Izzah kemudian kembali ke kampungnya. Pak Dollah yang marah dengan Datuk Sufiah telah memecahkan rahsia bahawa hariz adalah anaknya yang telah diserahkan kepada suami Datuk Sufiah untuk dijadikan anak angkat serta memberitahu Hariz bahawa Izzah tidak bersalah.
Hariz yang menyesal dan amat rindukan Izzah telah pergi ke kampung Izzah untuk memujuk supaya kembali kepangkuannya. Mila datang ke kampung Izzah dan menuntut cerai dari Hariz. Filem ini berakhir dengan Izzah dan Hariz menjalani hidup bahagia tanpa rahsia lagi. – Sinemamalaysia
 Filem ni mmg wajib ditonton oleh smua lapisan masyarakat,,,mmg menyayat hati sgt2,,,huhu,,,ak pun layan gak nangis woooo...huhu...mmg betul la pesan member2 suh bwk siap2 tisu,,,mmg sedih giler,,,huhu,.,ak yg asalnyer bwk 4 5 tisu,,,tak guna pun tisu tu,,,dah terlupa,,,last2 kesat kat baju je...hehe...cuma (jangan marah r peminat ombak rindu),,,first aku rasa novel lg baik dr filem...maybe sbb filem ni 2 jam...novel ni kna baca 2 3 hari.,.,bru habis,,,xkan nak wat filem smpai 2 3 hari kot kan,,,tp kalau wat drama,,,ok kot=D pastu aku rase ader 2 3 scene yg agak pelik bg ak,,,huhu,,,scene tu scene biase je,,,cth scene hariz ngan wafiah tgh ckp2 kat cameron highland tu,,,tetiber je gelap,,,ayat diorg x habis lg kot,,,huhu,,,amat x puas hati,,,xpela,,,ingat kan dh xde dh,,ader lg,,,scene blur msa hariz jumpe mak dia,,, masa tu mak dia dh tau yg hariz & izzah ade ape2...(ader spy xthn...huhu)...ingat mata yg blur,,,rupenyer mmg blur,,,smpai berbunyi gakla dua tiga org yg menonton sma masa tu....
 adegan tepi pantai ombak rindu,,,cehcehceh,,,=D
 lagi adegan romantik (time scene ni ke yg ader ppuan berjalan kat blkg tu??lupe da...tapi mmg ader,, spoil the mood kejap,,,ingatkn ader kaitan ngan cite...rupenyer xde,...sabo je)
 uwaaaaa,,,i menngis giler2 time nie,,,hukhukhuk,,,,baju ku menjadi saksi aku mnngis x brenti2,,,huhu,,basah sehhhh
 waaa time marah pun lisa ttap cute,,,huhu,,,,cyg sama lisa surihani,,,tomey3...

hehe...tu je kot yg xminat,,,yg lain ok bangat,,,,lagu mmg ssuai giler,,,time lagu tu kluar mmg kena ngan lagu,,,time lagu tu kuar je mesti nangis,,,time nangis je lagu tu kluar,,,hehe...i like,,,mmg layan r,,,lama dh x menngis tgk cite mlayu nie,,,asyik nngis tgk cite hndustan je,,,kdang nak gak layan lagu mlayu kn,,,hehe...aku ade berblogwalking pasal ombak rindu ni and hampir 80% kot stuju yg watak lisa ni macam tak kena ngan dia,,,lisa walaupun dlm ombak rindu ni kasar,,rasenyer x menjadi kot,,sbb lisa ni original lembut,,org melayu kate lembut semulajadi,,,cewahhh,,,hehe...dia byak menjerit r...huhu,,,apepun lisa,,,i still suka sma u,,,u sgt comel maaa,,,,(aiseh,,kluar slang cina la plak)...hehe....layan je la,,,

No comments:

Selamat Datang Ke Blog ZiEtA

My Pregnancy

Lilypie Pregnancy tickers

~mY AgE~

Daisypath Happy Birthday tickers